Ny i denna skola!

TJOO ALLA TUNGA

Jag vill bara lägga ut en väldigt bra sångtext som jag skrev när jag var 8, det är lite svårt att lägga ut musiken, men jag kan säga att det svänger jävligt rejält när man väl kommer igång! :)
Den här sången har även blivit Frida (jusubarnet, som hon även kallas) Bergkvist favoritsång, och det är sällan man hör henne nynna på en annan sång!
Texten handlar lite om när jag började i en ny klass i tvåan, här beskrivs vad som hände första dagen, vad vi gjorde på rastena. enjoy!

Jag kom till en klass och ja var helt ny,
skolan låg ut i Rialaby.
nyfikna frågor till denna tjej,
men alla kom fram och var snälla mot mig.
JAG ÄR NY I DENNA SKOLA! JAG ÄR NY I DENNA VÄRLD!
MEN ALLTING SOM JAG KÄNNER, GER FRUKT ÅT DENNA FÄRD.
fröken hälsa på varje elev,
matte å läsning å skriva brev.
på rasterna är vi ett limbogäng,
som dansar och sjunger till samma refräng.
JAG ÄR NY I DENNA SKOLA! JAG ÄR NY I DENNA VÄRLD! 
MEN  ALLTING SOM JAG KÄNNER, GER FRUKT ÅT DENNA FÄRD.
Kurt är min vän, Kurt gillar murt
k-kk-k-k-k-k-kuurt är min vän, ohjääh!


image48 <-----(Rialas skola, även kallad Rialas STOLTHET, eftersom resten av Riala består av lador och skog)

Kommentarer
Postat av: F

sån jävla känsla, sånt budskap, helt underbar!

2007-09-27 @ 15:40:55
Postat av: Beppo

Tjoo alla lätta

2007-09-27 @ 19:19:54
URL: http://niklasb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0