TIPS TILL PJÄS

Här kommer ett najs tips till en pjäs att spela upp i skolan!
Dock måste den översättas lite..Läs hela, helst med inlevelse flera stycken. (den blir liiite läskig på slutet!)

*Jag och Juana träffar på Sandra
* Sandra: Hola Carlos, qué tal?
Carlos: Hola Guapa, es bien! Y tú?
 Sandra: Det är sådär, min katt dog igår.
 Carlos:Oh herregud, Jag beklagar sorgen.
Carlos: Förresten, jag tog med mig min kompis Juana som är en mycket trevlig tjej.
*Juana och Sandra hälsar på varandra
* Carlos: Donde esta el cafeteria?
 Juana: Jag tror att det ligger där borta *pekar*
Sandra: Nej din tönt. det ligger där borta!
Carlos:Okej, men då får vi skynda oss så att vi hinner äta många churrosar.
 *Vi går till cafet*
 Juana: Vilket fint ställe det här haket är.
Ahmed(kyparen): Hej min vänner, vad får det lov att vara?
*Delar ut menyer*
Sandra: Kan du gå iväg en stund tills det att vi bestämt oss.
Ahmed: SJälvklart!.....Jävla turister.
Juana: Allt på menyn ser gott ut, vad ska jag välja?
 *Tittar mot Sandra*
 Sandra: Det är första gången jag är här, så jag vet inte riktigt.
Carlos: Jag är stammis här, och jag rekommenderar verkligen Churrosarna.
Juana: Kyparen, kan du komma hit.
Ahmed: Har ni bestämt er?
Carlos: Hela gänget vill ha churrosar!
Ahmed: Nej, det finns inga kvar sedan förra gången du var här.
 Alla gästerna: WTF?!
 Ahmed: Men jag rekommenderar starkt caffe latte.
Sandra: Då tar vi tre sådana.
 Carlos: nej, 4 stycken!
Johanna: Varför då?
 Carlos: Nej, jag bjuder kyparen Ahmed på en också.
Alla de andra inklusive
Ahmed: Jaha, okej!
 *Ahmed fixar*
 Sandra: Hur mår din mamma då?
 *tittar på Carlos*
Carlos: *Snyft*^Hon dog för att hon sniffade för mycket chilifrukter.
*Dyster stämmning*
 Ahmed: Vad fint väder det är idag.
*fortsatt dyster stämmning*
 Juana: Qué hora es?
Carlos: Klockan är 14.10, OMG!!! När börjar matchen?
Sandra: Klockan halv tre.
Sandra: Vad blir notan?
 *tittar på Ahmed*
 Ahmed: Det blir 4 euro, tack.
Carlos: *räknar pengar*...Måste jag bjuda dig?
*tittar på Ahmed*
 Ahmed: Ja, du sa det!
Carlos: 1, 2 , 3
*alla springer*
*Ahmed skjuter Carlos i ryggen*
'

BRA VAAA? ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0